divendres, 11 de desembre del 2015

TREKKING DEL KANGCHENJUNGA, NEPAL: part 1


TREKKING DEL KANGCHENJUNGA, NEPAL

Part 1

Mapa del Nepal amb el Kangchenjunga situat a l'est, just a la frontera amb l'Índia

Arribada a Katmandú

     Fa una setmana que he tornat i encara no toco de peus a terra. La boira de La Plana ho envolta tot i fa que em costi despertar. Però sí, ja sóc aquí, després de dos mesos a les muntanyes del Nepal torno a la monotonia de la Plana.
     Sembla que fos ahir quan vaig arribar a mitjanit a l'aeroport de Tribhuvan, Katmandú, i després d'agafar un taxi amb dos turistes més vaig aterrar al barri turístic de Thamel. Caminant pels carrers foscos i sense llum, envoltada dels crits dels gossos, vaig seguir el carrer ple de forats de Paknajol i vaig entrar en un carreró estret amb cases apuntalades, que per casualitat, em va portar just a la porta de l'alberg que havia reservat per internet. Com era de suposar, el noi que hi havia no sabia res de la meva reserva, però tenien un llit lliure, m'hi vaig deixar caure, rendida i amb un gran somriure a la cara: per fi havia tornat, després de tant temps!

L'alberg on vaig passar la primera nit

Vaig dormir com un soc fins que la primera claror del dia em va despertar. Em vaig vestir de pressa i sense perdre ni un moment vaig sortir al carrer. Era al vell mig del rovell de l'ou, a Thamel, al barri turístic per excel·lència de la ciutat, però no ho semblava. Als carrers quasi no hi circulaven cotxes, i no es veia cap turista. Potser era massa d'hora, encara devien estar dormint, vaig pensar. Vaig entrar a la primera "tea shop" que vaig trobar a esmorzar: estava desitjant tornar a veure un autèntic te nepalí, tant, que amb les presses em vaig cremar els llavis. Aquell dia vaig perdre el compte dels tes que vaig beure: tenia "mono" de te!
Chaana i sel roti per esmorzar

Aquell dia també va ser el primer que em vaig perdre, i per sort l'únic! Però vaig estar donant voltes i voltes per Thamel per trobar l'oficina de l'agència de trekking on havia quedat amb els meus futurs companys, i una hora més tard, la vaig trobar. Les disculpes davant dels meus nous companys i el nostre futur guia van semblar excuses, i la primera impressió que es van endur de mi no va ser la millor: el primer dia i ja es perd! Anem bé! (devien pensar).

El barri de Thamel
Finalment vaig conèixer al Ben i a la Michelle, de Hong Kong i Canadà, respectivament, i el nostre guia nepalí: el Raju (es veu que Raju és un nom molt comú allà, com Jordi aquí, vaja). Vam deixar els passaports a l'agència perquè ens tramitessin els permisos de trekking i vam ultimar els últims detalls.
En Ben i la Michelle just abans d'agafar l'avió que ens portarà a l'est del Nepal

L'endemà ja agafàvem el vol cap a Bhadrapur, començava el nostre trekking a la regió del Kanchenjunga.

El primer dia: Katmandú-Bhadrapur-Birtamod-Phidim

9 d'octubre de 2015


Chandragadhi airport, Bhadrapur
     Després de 45 min. de vol vam arribar a l'aeroport de Bhadrapur, conegut també amb el nom de Chandragadhi, situat a l'est del país. Una forta clatellada només baixar de l'avió ens va deixar aixafats: la calor era sufocant!, ens trobavem a només a 100m. d'altitud i molt a prop de la frontera amb l'Índia, a la zona del Terai. Vam agafar un jeep que ens va portar fins a la principal ciutat, la capital del districte de Jhapa, Birtamod, a uns 12km. de l'aeroport.


Camps de te camí a Ilam


Vam dinar un dalbhat en un hotelet de Birtamod mentre el nostre guia feia mans i mànigues per trobar un jeep que ens portés cap a Taplejung. La idea de passar una nit allà, entre la calor i els mosquits, no ens feia gens de gràcia! I ja se sap que pagant, Sant Pere canta, i  finalment vam aconseguir un cotxe per anar a Taplejung en comptes d'esperar fins l'endemà l'autobús, això sí, a preu d'or! Sortíem de Birtamod passades les 3 de la tarda deixant enrera les planes del Terai. Amunt i avall, revolts i més revolts, vam passar pels majestuosos camps de te d'Ilam i quan ja feia estona que era fosc, vam arribar a Phidim, la capital del districte de Panchthar.  Després de 6 hores conduïnt, encara ens quedaven 3 hores més fins a Taplejung, però conduir per aquella carretera de nit no feia gens de gràcia, o sigui que vam decidir quedar-nos-hi a passar la nit.

A l'hotel de Philim amb el Raju, el nostre guia


Subscriu-te al blog de Ressotaelspeus!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per la teva visita. Valorarem el teu comentari per incloure'l al blog.